کالاهای شرکتی یا اصلی چیست؟

27/مرداد/1398 مقالات بدون دیدگاه

کالاهای شرکتی یا اصلی چیست؟

اگر صاحب یکی از خودروهای ام وی ام هستید حتما کلمه ی "قطعه ی شرکتی" یا "اصلی" را از فروشندگان قطعات یدکی یا تعمیرکاران شنیده اید. اما این قطعات یدکی چه کالاهایی هستند؟ فروشگاه آنلاین ام وی ام یدک در این مقاله قصد دارد شما را در خرید و تشخیص کالاهای شرکتی و غیر شرکتی راهنمایی کند.

تمام قطعاتی که شرکت مدیران خودرو به صورت کارخانه ای بر روی خودروهای ام وی ام 110، 315، 530، 550، ایکس 22 و ایکس 33 استفاده می کند را قطعات "شرکتی" یا "اصلی" می نامند. به عبارتی این کالاها فابریکی هستند. در مقابل، در حال حاضر در بازار دو نوع کالای دیگر نیز وجود دارد که متفاوت از کالاهای شرکتی است: وارداتی و غیر شرکتی. بعضی از قطعات بصورت واردات از کشور چین توسط افراد حقیقی و بازرگانان وارد کشور می شود بنابراین این کالاها ساخت کشور چین هستند و از نظر کیفیت و گاها از نظر ظاهری با کالاهای شرکتی متفاوت می باشد و معروف به قطعات وارداتی هستند. در خرید این نوع کالاها باید دقت کنید که دقیقا برای خودروی شما مناسب باشد. اما نوع دوم، قطعات یدکی غیرشرکتی است که توسط صنعتگران داخلی تولید می شوند و ساخت ایران می باشد.

 سئوال اینجاست که چگونه می توان یک قطعه شرکتی را با یک قطعه وارداتی یا غیرشرکتی از هم تشخیص دهیم. بهترین روش استفاده از کد فنی هست. بر روی عمده ی قطعات شرکتی یک کد درج شده است. چنانچه کد فنی قطعه ی معیوب شما که نیاز به تعویض دارد، با قطعه ی جدیدی که در حال خرید آن هستید، یکسان باشد، هیچ گونه مشکلی در اینکه این کالا برای خودرو شما مناسب باشد، ندارید، زیرا قطعات با کد فنی یکسان، دقیقا مشابه هم هستند و شما می توانید با خیال راحت خریداری کنید. البته این بدان معنا نیست که کالاهای وارداتی یا غیرشرکتی دارای کیفیت پایینی هستند. این بدان بستگی دارد که از کدام فروشگاه یا مرکز خدمات خودرویی قطعات خود را تهیه می کنید یا اینکه برند آن قطعه دارای شهرت خوبی هست یا نه. از آنجایی که بعضی از قطعات بسیار حساس هستند و ممکن است در صورت استفاده از قطعات کیفیت پایین به خودروی شما آسیب جدی وارد نماید، لذا سعی کنید از فروشگاه های معتبر خرید نمایید. در این زمینه نیز می توانید از مشاوران ما استفاده کنید تا با خیالی آسوده خرید نمایید.

اما کد فنی به چه صورت هست؟ کد فنی قطعات عمدتا شامل اعداد، حروف انگلیسی بزرگ و خط تیره تشکیل شده است. یک کد فنی ممکن است هر سه عنصر ذکر شده را داشته باشد و یا اینکه صرفا شامل اعداد باشد. در زیر به چند مثال توجه کنید:

مثلا کد فنی رادیاتور کولر MVM 315 new و  MVM 315s عبارت است از: A13-8105010BA

که هم شامل اعداد، حروف بزرگ انگلیسی و هم خط تیره است. یا کد فنی واشر درب سوپاپ ام وی ام 110 سه سیلندر عبارت است از : 372-1003036

همانطور که مشاهده می کنید این کد فنی از اعداد و خط تیره تشکیل شده است.

برچسب ها: کالاهای شرکتی



دیدگاه
دیدگاه شما :